Рядко изравняване на 6 планети ще се случи следващия месец. Ето какво трябва да знаете.
Снимка: cbsnews.com
CBS News | 2024-05-24 | 21:52:18

Тази година вече изуми любителите на небето с рядко слънчево затъмнение и геомагнитна буря, които предизвикаха зашеметяващи прояви на Северно сияние по целия свят, но предстоят още невероятни космически прояви. Очаква се шест планети да се подредят следващия месец, създавайки това, което Weather Channel нарича „планетарен парад“.

Зашеметяващото подравняване ще се случи точно преди изгрев слънце на 3 юни 2024 г.

По време на слънчевия спектакъл орбитите на Юпитер, Меркурий, Уран, Марс, Нептун и Сатурн ще донесат шест планети от една и съща страна на слънцето. Планетите няма да образуват действителна права линия в космоса поради елиптичните форми на орбитите си, съобщи по-рано CBS News, но от някои ъгли на Земята ще изглеждат подравнени.

Луната също ще бъде видима, според Science Alert.

Онези, които се надяват да наблюдават пълния спектакъл, ще се нуждаят от бинокъл или телескоп, каза Weather Channel. Зрителите трябва да държат очите си приковани към източния хоризонт точно преди изгрев слънце.

Източното крайбрежие ще има най-добра гледка към феномена, докато небето остане ясно, каза Weather Channel.

Ако пропуснете това подравняване, Science Alert каза, че има още подравнявания на същите шест планети, определени за следващите месеци. Подравняването ще бъде видимо отново в часовете преди зазоряване на 28 август 2024 г. и 18 януари 2025 г. На 28 февруари 2025 г. всичките седем планети ще се появят в небето едновременно, каза Science Alert.

Източник: cbsnews.com